Nieuwe naam, zelfde service
Landelijke dekking
Digitaal online
Samen naar zero waste
Bedrijven Veelgestelde vragen voor bedrijven

Klant worden

Onze containers kunt u eenvoudig bestellen via de PreZero webshop. Selecteer de afvalstromen die u gescheiden wilt laten ophalen en de bijbehorende container. U ziet meteen de prijs en kunt direct bestellen. Hierna bent u automatisch klant van PreZero.

Liever een vrijblijvende afspraak met een accountmanager? Geen enkel probleem. Bel 0900-8444 (lokaal tarief) of stuur een bericht via het contactformulier.

Jazeker! Met ruim 40 vestigingen in Nederland bieden wij een landelijke dekking. We komen alleen niet op de Waddeneilanden.
Natuurlijk! Onze accountmanagers komen graag langs voor een vrijblijvend gesprek. We kijken naar het optimaliseren van uw afvalscheiding en welke diensten van PreZero geschikt zijn voor uw bedrijf. Meteen een afspraak maken? Bel 0900-8444 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.
In onze welkomstbrief die u per e-mail of post ontvangt leest u terug wanneer uw nieuwe PreZero containers worden geplaatst. Standaard leveren wij binnen 7 werkdagen uw nieuwe containers. Bent u de datum vergeten of is de leverdatum verstreken? Neem gerust contact op met onze klantenservice via 0900-8444 (lokaal tarief).
Contracten

 

De looptijd van uw contract of serviceovereenkomst kan variëren afhankelijk van de gemaakte afspraken. Dit geldt ook voor de opzegtermijn. Indien u deze gegevens zelf niet meer inzichtelijk hebt helpen onze collega's van de afdeling sales u graag verder. Zij zijn bereikbaar via 0900-8444 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.
Ja, dit is zeker mogelijk. Binnen uw contract kunnen wij meerdere servicelocaties binnen Nederland aanmaken. Dit geldt zowel voor rol- als voor bouwcontainers. Interesse? Bel gerust onze collega's van de afdeling sales of uw accountmanager via 0900-8444 (lokaal tarief) of stuur een bericht via het contactformulier.
Onze accountmanagers kunnen u helpen bij het opzeggen van uw huidige contract en daarvoor onze opzegservice aanbieden. Zorg altijd dat de einddatum van uw huidige dienstverlener aansluit met de startdatum bij PreZero, zo komt u niet voor verrassingen te staan.
U kunt hiervoor ons contactformulier invullen en hierin aangeven dat uw Kamer van Koophandel nummer gewijzigd is. Onze collega’s van de afdeling sales zullen dit verzoek dan voor u verwerken.
U kunt hiervoor ons contactformulier invullen en hierin aangeven dat uw bedrijf gaat verhuizen. Onze collega’s van de afdeling sales zullen dit verzoek dan voor u verwerken.
U kunt hiervoor ons contactformulier invullen en hierin aangeven dat u uw contract wilt wijzigen. Onze collega’s van de afdeling sales zullen dit verzoek dan voor u verwerken. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met uw contactpersoon van onze salesafdeling.
U kunt hiervoor ons contactformulier invullen en hierin aangeven dat u uw contract wilt opzeggen. Onze collega’s van de afdeling sales zullen dit verzoek dan voor u verwerken. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met uw contactpersoon van onze salesafdeling.
Containers en ledigingen

 

Dit is afhankelijk van de gekozen ledigingsfrequentie en het type abonnement. Door u aan te melden voor Mijn PreZero portal kunt u eenvoudig de ledigingsdata van uw containers bekijken en naar wens een extra lediging inplannen.

Onze voertuigen rijden van 07:00 tot 18:00, het kan zijn dat we nog langskomen. Mocht de container toch niet geledigd zijn, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Hieronder leest u de meest voorkomende oorzaken.

  • De container stond niet aangeboden.
  • De container was niet bereikbaar.
  • De container was overbeladen of te zwaar.
  • De container was op slot.
  • De container stond aangeboden op een gevaarlijke ondergrond.
  • De inhoud van de container bevat het verkeerde afval.

Natuurlijk kijken we samen graag naar een passende oplossing. Een nieuwe lediging kunt u eenvoudig inplannen via Mijn PreZero of door te bellen met onze klantenservice op telefoonnummer 0900-8444 (lokaal tarief).

Afval is waardevol als we het goed scheiden. Voor iedere afvalstroom zijn acceptatievoorwaarden en handige afvalwijzers voor u en uw medewerkers beschikbaar. Alvast beginnen? Uw accountmanager stuurt u graag de meest recente versie toe.

Ook de gratis Toolkit Afvalscheiden kunt u goed gebruiken om uzelf, uw medewerkers en uw klanten te helpen met het scheiden van waardevolle afvalstromen.

Voor de lediging van rolcontainers is dit helaas niet mogelijk. Onze voertuigen rijden dagelijks van 07:00 tot 18:00 uur en kunnen te maken krijgen met onvoorziene omstandigheden. Voor het plaatsen, ledigen of afvoeren van bouwcontainers kunt u wel een voorkeur opgeven voor een ochtend- of middag dagdeel.

De plek waar uw container staat is voor de medewerkers van PreZero een werkplek. Het is belangrijk dat dit een veilige werkomgeving is. Dit bereikt u door de container op de juiste manier te vullen. Ook is het belangrijk dat de plek van de rolcontainer goed bereikbaar is en voldoende afstand heeft van bijvoorbeeld machines, gevaarlijke stoffen en verkeer.

  • Voorkom een overbeladen container.
  • Zorg dat er geen afval op en rondom de container ligt.
  • Plaats een rolcontainer niet op een hellend vlak.
  • Plaats een rolcontainer niet op een onverharde ondergrond.
  • Voorkom hoogteverschillen en obstakels rondom de container.
  • Kijk goed of het juiste afval in de container aanwezig is.

Voor afzet- bouwcontainers gelden dezelfde regels en kijken we voor de veiligheid zelfs nog strenger naar de werkomgeving.

PreZero werkt met digitale opdrachten die worden verwerkt via de moderne boordcomputers van onze chauffeurs. Bonnen worden daardoor niet meer geprint.
Factuur

 

Dit kunt u via ons contactformulier aangeven. Laat in het formulier weten wat het factuurnummer, bedrag en IBAN rekeningnummer is waar het bedrag op teruggestort mag worden. Onze collega’s van de afdeling debiteuren zullen dit verzoek dan voor u verwerken.
Ja dat kan. Vul het contactformulier in met het e-mailadres waarop u uw digitale factuur wilt ontvangen samen met uw klantnummer van PreZero.
Zorg ervoor dat alle openstaande facturen aan ons betaald zijn voor de vermelde datum. Op die manier voorkomt u dat wij uw container niet meer komen ledigen.
U kunt hierover contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0900-8444 (lokaal tarief), zij kunnen direct zien of de ledingsfrequentie weer geactiveerd is en voor wanneer de eerst volgende lediging gepland staat.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom uw factuur onjuist is. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice op 0900-8444 of ons contactformulier invullen.
Als u uw facturen digitaal ontvangt, dan kunt u uw facturen bekijken en downloaden via Mijn PreZero portal. Ontvangt u uw facturen per post, dan kunt u een kopie factuur aanvragen via ons contactformulier, vermeld hierin duidelijk om welk factuurnummer het gaat.
U kunt hiervoor het best contact opnemen met onze klantenservice op 0900-8444 of ons contactformulier invullen. U ontvangt van ons een SEPA formulier met verdere instructies.
Het kan natuurlijk voorkomen dat u uw facturen niet in een keer kunt betalen, u kunt hierover contact opnemen met onze klantenservice. Zij overleggen met onze debiteurenafdeling en bekijken samen met u de mogelijkheden rondom een betalingsregeling.